domingo, 12 de diciembre de 2010

La educación inclusiva (Climent Giné, Capítol II)


Arran de les aportacions de diferents autors, tant del nostre país com de l'àmbit internacional, el llibre planteja una reflexió sobre l'educació inclusiva, combinant elements conceptuals i pràctics. Què entenem per inclusió? En quin moment d'aquest procés de millora escolar ens trobem? Quines teories sustenten i guien les pràctiques inclusives? Quins són les barreres amb què topen els centres escolars i com es poden superar? Com utilitzar la cooperació entre alumnes, entre docents i entre centres com a estratègies per a la inclusió? Quins instruments estan ajudant a les comunitats escolars a avançar cap a l'educació inclusiva?

Aquests interrogants guien el contingut de les pàgines d'aquest llibre, que confiem que se sumeix a les contribucions de tots aquells que assumeixen el repte d'aconseguir unes escoles on tot l'alumnat, independentment de les seves característiques, tingui cabuda i les màximes oportunitats d'aprenentatge i èxit.

El capítol II "Los procesos de inclusión educativa desde la Declaración de Salamanca", l'hem treballat en el marc de l'assignatura Bases Psicopedagògiques de l'Educació Especial a 3r de Magisteri de la FPCEEB, i hem consensuat una síntesi que podreu descarregar properament a aquesta publicació.

No hay comentarios:

Publicar un comentario